Uudenmaan Kokoomus nimesi ensimmäiset eduskuntavaaliehdokkaansa

Uudenmaan Kokoomuksen ylimääräisessä piirikokouksessa nimetyt eduskuntavaaliehdokkaat järjestyksessä vasemmalta oikealle: Terhi Enjala, Mika Kasonen, Maarit Raja-Aho, Mervi Katainen, Tere Sammallahti, Noora Fagertsröm, Heikki Vestman, Petri Graeffe, Pia Kauma, Markus Eerola, Mia Laiho, Sakari Rokkanen, Virpi Räty, Sture Fjäder ja Anna Sahiluoma.
Kuvasta puuttuvat Kai Mykkänen, Pihla Keto-Huovinen, Sari Multala ja Ruut Sjöblom.

Uudenmaan Kokoomuksen ylimääräinen piirikokous on nimennyt ensimmäiset ehdokkaat ensi kevään eduskun­ta­vaa­leihin. Sipoossa lauantaina 27.8. pidetyssä kokouksessa nimettiin yhteensä 19 ehdokasta. Nimettyjen joukossa on seitsemän nykyistä kansa­ne­dus­tajaa. Nimetyistä ehdokkaista seitsemän on Espoosta, neljä Vantaalta ja loput ehdokkaat muualta vaalipiirin alueelta.

Kirkkonummelta eduskuntavaaliehdokkaaksi on nimetty Kirkkonummen kokoomuksen puheenjohtaja Anna Sahiluoma. Sahiluoma on kunnanvaltuutettu ja kunnanhallituksen jäsen sekä Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen valtuutettu, aluehallituksen jäsen, HUS-kuntayhtymän valtuutettu ja Uudenmaanliiton varavaltuutettu.

”En voi kuin kiittää kokoomusta, on kunnia olla osa tätä hienoa joukkoa. Elämme juuri nyt poikkeuksellisia aikoja. Nyt jos koskaan tarvitaan kauaskantoista, vastuullista kokoomuslaista politiikkaa turvaamaan Suomen tulevaisuus”, sanoo Sahiluoma.

Seuraavan kerran Uudenmaan Kokoomus nimeää eduskuntavaaliehdokkaita sääntömääräisessä syyspiirikokouksessa 5. marraskuuta.