Eduskuntavaalit 2023

Kirkkonummelta kokoomuksen eduskuntavaaliehdokkaaksi on nimetty Anna Sahiluoma. Sahiluoma on kunnanvaltuutettu ja kunnanhallituksen jäsen sekä Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen valtuutettu, aluehallituksen jäsen, HUS-kuntayhtymän valtuutettu ja Uudenmaanliiton varavaltuutettu.

“Lähdin ehdolle eduskuntaan, koska haluan rakentaa lapsilleni parempaa Suomea. Haluan mahdollistaa hyvän elämän edellytykset kaikille suomalaisille. Tulevaisuudessa valtion talouden tasapaino nousee hyvinvointiyhteiskunnallemme yhä merkityksellisemmäksi. Suomi on saatava takaisin kestävän talouden tielle. Työnteon ja yrittämisen tulee olla kannattavaa; heikoimmista on pidettävä huolta. Haluan edistää energia- ja ilmastoasioita niin, että pystymme varmistamaan kohtuuhintaisen energian, riittävän omavaraisuuden sekä kustannustehokaan siirtymän kohti vähähiilisyyttä. Vihreä siirtymä on Suomelle mahdollisuus. Muutos vaatii meiltä päättäjiltä rohkeutta tehdä asioita uudelle tavalla!”, Anna kertoo teemoistaan.

Voit tutustua Annaan täällä: www.annasahiluoma.fi

Kirkkonummen Kokoomus tulee näkymään aktiivisesti vaalien aikaan paikallisessa mediassa sekä vaaliteltalla. Tervetuloa mukaan vaalikampanjoimaan!

Ajankohtaisimmat tiedot löydät fb-sivultamme www.facebook.com/kirkkonummenkokoomus/

Muihin Uudenmaan kokoomuksen ehdokkaisiin pääset tutustumaan täällä: https://www.uudenmaankokoomus.fi/eduskuntavaalit-2023/

Tulevien eduskuntavaalien vaalipäivä on sunnuntai 2.4.2023.

Muita tärkeitä vaaleihin liittyviä ajankohtia ovat:

• vaalipiirien kansanedustajapaikkamäärien vahvistuminen: maanantai 31.10.2022
  • äänioikeusrekisterin tietojen poimintapäivä (missä kunnassa kukin on äänioikeutettu): perjantai 10.2.2023
  • ehdokashakemusten jättöpäivä vaalipiirilautakunnille: viimeistään tiistaina 21.2.2023 ennen klo 16
  • ehdokasasettelun vahvistaminen vaalipiirilautakunnissa: torstai 2.3.2023
  • äänioikeusrekisteri lainvoimainen: tiistai 21.3.2023
  • kotiäänestykseen ilmoittautuminen päättyy: tiistai 21.3.2023 klo 16
  • ennakkoäänestys kotimaassa: 22. – 28.3.2023
  • ennakkoäänestys ulkomailla:  22. – 25.3.2023
  • tulosten vahvistaminen: keskiviikko 5.4.2023.