200 Juha Oksanen

Olen 39-vuotias yrittäjä ja neljän lapsen isä Kirkkonummelta. Asun perheeni kanssa aivan keskustan tuntumassa, kivenheiton päässä Gesterbystä. Pohjakoulutukseltani olen yhteiskuntatieteiden maisteri.

Kirkkonummelle muutimme vaimoni kanssa vuonna 2013. Vuosien aikana olen päässyt todistamaan Kirkkonummen kehittymistä ja muuttumista entistä positiivisempaan suuntaan; investoinnit kouluihin, päiväkoteihin ja uuteen kirjastoon ovat tästä hyviä esimerkkejä.

Minulle tärkeitä teemoja kuntapolitiikassa ovat:

• Kuntaan saatavat investoinnit, joilla sekä parannetaan taloutta että lisätään työpaikkaomavaraisuutta.
  • Toimivat sote-palvelut, joissa avainasemassa ovat muun muassa henkilöstön hyvinvointi ja sitä kautta henkilöstön pysyvyys. Myös digitaalisten innovaatioiden edistäminen on tärkeää. Sote-alalla pätee edelleen myös talouspoliittinen sääntö: ajoissa satsattu euro maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin. Tuottajana voi olla sekä yksityinen että julkinen sektori. Tästä ei saa tehdä ideologista kysymystä, vaan kaikessa pitää ajatella toimivinta kokonaisratkaisua.
  • Turvallinen Kirkkonummi, jota voidaan edistää sekä kaupunkisuunnittelulla että eri toimijoiden välisellä yhteistyöllä. Turvallisuus on asia, joka muodostuu niin ikään kokonaisuudesta.
  • Lisäksi olen pitkään haaveillut alikulkutunnelista Citymarketin ja Prisman välillä, jolloin kahdesta laadukkaasta liiketilakompeksista saataisiin toimivampi kokonaisuus.

Vapaa-ajallani minut löytää yleensä kuntosalilta, lenkiltä ulkoilumaastoista tai kentän laidalta seuraamassa poikani jalkapalloharrastusta. Olen myös intohimoinen lukija, mutta elämäntilanteeni vuoksi perinteiset kirjat ovat vaihtuneet Storytelin äänikirjoihin, joita minulla menee kuukaudessa noin 3–4 kappaletta. Kirkkonummella on todella paljon kaikkea hyvää, enkä asuisi juuri nyt missään muualla kuin täällä. Tätä hyvää haluan lähteä kuntapolitiikkaan edistämään ja ylläpitämään. 🙂