195 Jukka Malila

KUNTA-ALAN ASIANTUNTIJA JA RATKAISUNTUOTTAJA

Olen johtamisen, viestinnän, organisaatioiden kehittämisen ja kunta-alan kokenut ammattilainen.  Ratkaisuntuottaja. Yhteiskuntatieteiden maisteri. Arvot edellä toimiva mies parhaassa iässä. Sitoutumaton kandidaatti valmiina palvelemaan kaikkia kuntalaisia.

• NYT toimin konsulttiyrittäjänä, joka hankkii leipänsä Tapsa Rautavaaran sanoin ”pienistä palasista maailmalta”.  Tärkeässä roolissa elämässäni ovat läheiset ihmiset, arvolähtöinen toiminta, kestävä elämäntapa, jatkuva oppiminen ja monipuolinen liikunta.
  • KOKEMUS: olen toiminut kunnanjohtajana, järjestöjohtajana, yritysjohtajana, yhteiskuntasuhteiden ammattilaisena ja ammattiviestijänä sekä lukuisissa hallituksissa. Olen johtanut mm. maailman suurinta kauppajärjestöä, Eurooppalaisten kiinteistöammattilaisten järjestöä, energiayhtiötä, monia valtakunnallisia liittoja ja  suomalaista kuntaa.
  • KOULUTUTTAUDUIN yliopistossa ja erikoistuin tulosjohtamiseen. Näen, että kokemuksestani ja osaamisestani hyötyy myös kunta.
  • YHTEISTYÖn tärkeän roolin tiedostan kaikessa tekemisessä. Meillä on loistava paikka rakentaa kaikenikäiselle kuntalaiselle tasapainoinen elämä ja siihen tarvittavat palvelut. Omalla panoksellani varmistan, että hyvän kunnan toimintaedellytykset kehittyvät.
  • TINKIMÄTÖN ASENNE:  Ratkaisuissani tulen olemaan korostetun puolueellinen: vedän nimittäin aina kotikunnan suuntaan!  Uskallan myös tarvittaessa paineistaa niitä, jotka haluavat viedä meiltä palveluita tai mahdollisuuksia menestymiseen!
  • TAUSTALTANI olen pienviljelijä-kirvesmiehen poika ja tarkan euron talousmies. Talousjohtamisen kokemus ja osaaminen tulevat olemaan meille tärkeitä, kun ohjaamme kuntaa korona-exitissä ulos tilanteesta, jossa niskassamme rasittavat raskaat investoinnit ja kuntatalouden yleinen heikentyminen.
  • ARVOT: Vanhempani juurruttivat minulle oikeudentunnon. Lähimmäistä ja hätää kärsivää on autettava ja heikomman puolelle on asetuttava. Niistä periaatteistani tulen pitämään kiinni. Kunta on nähtävä kokonaisuutena, johon kuuluvat kuntalaiset kaikista taajamista ja pieniltäkin alueilta.
  • EMPATIA EDELLÄ: Minua on elämän varrella tuettu, ymmärretty ja annettu mahdollisuus kouluttautua. Myös meillä on joukossamme paljon lähimmäisiä, jotka kaipaavat niin päättäjiltään kuin muulta yhteisöltä tukea ja ymmärrystä. Näihin toiveisiin haluan rooleissani vastata.
  • MITÄ ASIOITA HALUAN ETEENPÄIN? Itsenäinen, kehittyvä ja turvallinen asuinkunta. Mahdollisuus harrastaa ja kouluttautua. Yrittäjyyden ja työn tekemisen mahdollisuuksien edistäminen. Terve ja hallittu taloudenpito ja investoinnit. Halu pitää huolta myös niistä, jotka eivät omin avuin selviä. Fiksu, rakentava ja yhteistyöhenkinen tapa tehdä yhteistyötä kaikkien ryhmien kanssa. Siinä esimerkkejä teemoista, joita pidän tärkeänä ja vien eteenpäin.

Tehdään yhdessä elämisen arvoinen kunta!

Jukka Malila