Jukka Malila

TARJOLLA KUNTA-ALAN ASIANTUNTIJA JA RATKAISUNTUOTTAJA

Olen johtamisen, viestinnän, organisaatioiden kehittämisen ja kunta-alan kokenut ammattilainen.  Ratkaisuntuottaja. Yhteiskuntatieteiden maisteri. Arvot edellä toimiva mies parhaassa iässä. Ja mikäli niin haluatte, valmis ottamaan vastaan kunnanvaltuutetun tärkeän vastuutehtävän.

Tapasin Kirkkonummen jo vuonna 1989 ja se oli rakkautta ensi silmäyksellä.  Ei siis ihme, että suurimman osan aikuiselämäni parhaista vuosista olen sittemmin rakkaalle radanvarsikunnalle antanut!

NYT toimin konsulttiyrittäjänä, joka ansaitsee leipänsä Tapsa Rautavaaran sanoin ”pienistä palasista maailmalta”.  Korostetun tärkeässä roolissa elämässäni ovat arvolähtöinen ajattelu, jatkuva oppiminen ja monipuolinen liikunta.

KOKEMUSTA on minulle kertynyt: olen toiminut kunnanjohtajana, järjestöjohtajana, yritysjohtajana, yhteiskuntasuhteiden ammattilaisena ja ammattiviestijänä sekä lukuisissa hallituksissa. Olen johtanut mm. maailman suurinta kauppajärjestöä, Eurooppalaisten kiinteistöammattilaisten järjestöä, energiayhtiötä, erilaisia liittoja ja  suomalaista kuntaa.

KOULUTTAUDUIN yliopistossa ja erikoistuin tulosjohtamiseen. Näen, että kokemuksestani ja osaamisestani voisi hyötyä myös Kirkkonummi.

YHTEISTYÖn tärkeän roolin tiedostan kaikessa tekemisessä myös Kirkkonummella. Kirkkonummi on loistava paikka rakentaa kaikenikäiselle kuntalaiselle tasapainoinen elämä ja siihen tarvittavat palvelut. Omalla panoksellani varmistan, että hyvän kunnan toimintaedellytykset kehittyvät.

TINKIMÄTÖN ASENNE:  Ratkaisuissani tulen olemaan korostetun puolueellinen: vedän nimittäin aina kotiin – eli siis Kirkkonummelle – päin!  Uskallan myös tarvittaessa paineistaa niitä, jotka haluavat viedä meiltä palveluita tai muutoin mahdollisuuksia menestymiseen!

LÄHTÖKOHDILTANI olen pienviljelijä-kirvesmiehen poika ja tarkan euron talousmies. Talousjohtamisen kokemus ja osaaminen tulevat olemaan meille tärkeitä, kun ohjaamme kuntaa korona-exitissä ulos tilanteesta, jossa niskassamme rasittavat toteutetut raskaat investoinnit ja kuntatalouden yleinen heikentyminen.

ARVOT: Vanhempani juurruttivat minulle oikeudentunnon. Rehellinen on oltava. Lähimmäistä ja hätää kärsivää on autettava ja heikomman puolelle on asetuttava. Niistä periaatteistani tulen pitämään kiinni. Kunta on nähtävä kokonaisuutena, johon kuuluvat kuntalaiset kaikista taajamista ja pieniltäkin alueilta.

EMPATIA EDELLÄ: Minua on aikanaan tuettu, ymmärretty ja annettu mahdollisuus kouluttautua. Myös Kirkkonummella on paljon ihmisiä, jotka kaipaavat niin päättäjiltään kuin muulta yhteisöltä tukea ja ymmärrystä. Näihin toiveisiin tulen roolissani vastaamaan.

MIKSI KOKOOMUKSEEN?  Lähdin liikkeelle yhteisen arvoperustan takia. Itsenäinen, kehittyvä ja turvallinen asuinkunta. Mahdollisuus harrastaa ja kouluttautua. Yrittäjyyden ja työn tekemisen mahdollisuuksien edistäminen. Halu pitää huolta myös niistä, jotka eivät omin avuin selviä. Fiksu, rakentava ja yhteistyöhenkinen tapa tehdä politiikkaa. Siinä esimerkkejä teemoista, jotka myös omaan ajatteluuni resonoivat. Presidentti Niinistön tapaan haluan toimia myös unilukkarina: vaikutan rohkeasti linjaan silloin, kun haluan siihen muutosta!

Näillä sanoin: tehdään yhdessä elämisen arvoinen Kirkkonummi!

Jukka Malila