198 Jussi Määttä

Olen 52-vuotias kirkkonummelainen perheenisä. Perheeseeni kuuluu vaimo, kaksi aikuista poikaa ja kaksi kouluiässä olevaa tyttöä. Olen tehnyt työurani Kirkkonummen opetustoimessa aloittaen luokanopettajana 1996-2000. Sen jälkeen toimin Kantvikin koulun rehtorina 18 vuoden ajan. Vuodesta 2018 olen ollut Veikkolan yhteinäiskoulun apulaisrehtorin tehtävässä. Pitkä kokemus opetuksen ja kasvatuksen alalla antaa minulle erinomaiset valmiudet olla myös päättäjänä kehittämässä Kirkkonummen sivistystoimen asioita.

Minulle tärkeitä asioita Kirkkonummella ovat laadukas varhaiskasvatus sekä hyvä perus- ja toisen asteen koulutus. Oppilailla on oikeus terveellisiin ja toiminnallisiin opetustiloihin. Toimiva ja laadukas perustervydenhuolto kuuluu osaksi Kirkkonummea. Kuntalaisten tulisi voida harrastaa liikkuntaa omassa kotikunnassaan niin talvi- kuin kesäaikaan. Kunnan talous tulee saada parempaan tasapainoon kuitenkaan verotusta kohtuuttomasti kiristämättä. Muun muassa näiden asioiden puolesta olen valmis tekemään työtä luottamushenkilönä.

Luottamustoimet

2009-2013 kunnanvaltuutettu ja rakennus- ja ympäristölautakunnan jäsen