Kari Virtanen

Olen 55-vuotias perheenisä Kantvikista. Perheeseeni kuuluu vaimo sekä 19-, 17-, ja 15-vuotiaat lapset. Olen asunut Kirkkonummella vuodesta 1998 lähtien. Meidät houkutteli tänne pääkaupunkiseudun läheisyys, hyvät kulkuyhteydet ja asuntojen edullisempi hintataso. Olemme viihtyneet täällä hyvin. Uskon, että nämä ovat Kirkkonummen vetovoimatekijöitä jatkossakin.

Olen ollut 30-vuotta tietotekniikka-alalla myynti-, markkinointi- ja tuotehallintatehtävissä. Viimeiset kymmenen vuotta olen toiminut asiakasvastaavana tietojärjestelmien laadunvarmistuspalveluita tuottavassa suomalaisessa yhtiössä, joista johtoryhmän jäsenenä kuusi vuotta. Tämä tuo perspektiiviä sekä talousasioiden ymmärtämiseen että toiminnan johtamiseen tehokkaasti. Olen digitaalisten palveluiden vankka kannattaja – laadukkaasti toteutettuna ne auttavat tehostamaan toimintaa ja säästämään kustannuksia.

Vapaa-ajalla olen toiminut aktiivisesti Kirkkoharjun koulun vanhempainyhdistyksessä 10-vuotta sekä lasteni kautta Kirkkonummen Metsänkävijät partiolippukunnassa partiojohtajana sekä Kirkkonummi Rangersissa 2005-syntyneiden poikien joukkueenjohtajana. Nautin myös veneilystä ja kalastuksesta kuntamme upeilla merialueilla!

Minulla on jo pitkään kytenyt ajatus osallistua oman kunnan kehittämiseen valtuustotyön kautta. Nyt on aika puhaltaa tuo kipinä liekkeihin! Haluan tuoda oman kokemukseni mukaan kehittämään kirkkonummelaisten arkea ja nostamaan kuntaamme vahvemmin Suomen kartalle myönteisessä hengessä.

Kirkkonummen kunnan taloustilanne pitää saada tasapainoon lähivuosien aikana. Verotuloja ei voida hankkia lisää verotusta kiristämällä. Tulojen kasvun pitää perustua yritystoiminnan, työpaikkojen määrän sekä kunnan väkiluvun kasvuun. Menojen osalta pitää investointien toteutusaikataulua tarkastella kriittisesti, ja pystyä asettamaan hankkeita tärkeysjärjestykseen.

Kirkkonummi vauvasta vaariin – kuntalaisen elinkaari tuo jatkuvuutta. Haluaisin nähdä Kirkkonummen kuntana, jossa on hyvä kasvaa lapsena ja nuorena, elää täysipainoista perhe-elämää ja nauttia eläkepäivien tuomasta vapaudesta. Kun saamme juurrutettua hyvän kuntalaiskokemuksen jo lapsuusiässä, se kantaa koko elämän ja tekee kunnastamme ”kotipesän”, jonne on aina hyvä palata, vaikka elämäntilanne veisi hetkeksi toisaalle. Hyvä kuntalaiskokemus varmistetaan toimivilla ja laadukkailla palveluilla kuntalaisten arjessa elinkaaren eri vaiheissa. Yhdistysten ja muiden vastaavien toimijoiden toimintaedellytyksen palvelu- ja harrastustoiminnan järjestämisessä tulisi turvata!

Hyvät eväät tulevaisuuteen turvallisesti. Lasten ja nuorten hyvän kasvun tukeminen laadukkaalla perusopetuksella sekä henkisesti että fyysisesti turvallisessa ilmapiirissä on tärkeä asia. Hyvä oppimisilmapiiri, puhdas sisäilma ja tarvittava tuki oppimiselle ovat lasten ja nuorten terveelle kehitykselle avainasemassa. Jokaisella nuorella pitää olla Kirkkonummella mahdollisuus harrastukseen! Kodin ja koulun yhteistyötä, kasvatuskumppanuutta, tulee vahvistaa unohtamatta meidän kaikkien vastuuta näistä tulevaisuuden lupauksista. Koko kylä kasvattaa!

Kirkkonummi Suomen, miksei maailmankin kartalle! Kirkkonummen sijainti pääkaupunkiseudun kainalossa on iso vahvuus, jota meidän pitää hyödyntää vieläkin laajemmin. Kunnassamme on kaunis luonto ja tänne on helppo tulla nauttimaan sen rauhasta. Meillä on tarjota useita mielenkiintoisia matkailu- ja retkeilykohteita. Historiallinen parenteesiaika maastossa vieläkin näkyvine jälkineen on yksi tekijä, joka pitäisi kääntää kiinnostavaksi matkailukohteeksi.

www.facebook.com/KariVirtanenKirkkonummi/