Kirkkonummen kokoomus on tyytyväinen saavutettuun budjettiratkaisuun

Kirkkonummen talousarvioneuvotteluissa saavutettiin sopu valtuustoryhmien enemmistön kesken. Kokoomuksen valtuustoryhmä on tyytyväinen haastavissa olosuhteissa, mutta rakentavassa hengessä saavutettuun neuvottelutulokseen. Tavoite talousarvioneuvotteluissa on ollut turvata kunnan elinvoima ja oikeasuhtaiset palvelut kuntalaisille vauvasta vaariin valmistauduttaessa sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistukseen. Nyt saavutettu budjettiesitys turvaa kuntalaisten palvelut ja tulevaisuusinvestoinnit kannustaen kestävään taloudenpitoon.

Kestävän taloudenpidon varmistamiseksi kokoomuksen valtuustoryhmä edellytti talousarvioneuvotteluissa erityishuomion kiinnittämistä kunnan huomattavan suurien palveluostojen tarkempaan seuraamisen 2022 aikana. Lisäksi kokoomus on esitti kunnan strategiseksi tavoitteeksi, että jatkossa Kirkkonummen talousarviokehys laadittaisiin inflaation ja verotulokasvun antaman liikkumavaran perusteella. Muina kunnan tulonmuodostusta vauhdittavina toimina sovittiin mm. metsästrategian valmistelun kiirehtimisestä.

Kokoomuksen valtuustoryhmälle on ollut erityisen tärkeää mahdollistaa lapsille terveet oppimisympäristöt kouluinvestointeja vauhdittamalla. Talousarvioneuvotteluissa oli selkeä tahtotila puuttua kouluongelmaan. Nissnikun kouluinvestointia aikaistettiin vuodella niin, että hankinta toteutetaan jo 2023 ja koulu valmistuisi 2025. Hankkeen kokonaiskustannusten hallitsemiseksi kouluinvestoinnin urakkamuodoksi päätettiin kokonaisvastuuratkaisu. Terveet koulut nähdään myös tulevan sivistyskunnan keskeisenä vetovoimatekijänä.

Urho Blom

”Investoinnit haastavat Kirkkonummen taloutta lähivuosina. Tulevaisuudessa Kirkkonummi on todellinen sivistyskunta, johon perheiden on hyvä tuoda lapsensa laadukkaisiin, turvallisiin ja terveellisin tiloihin.”, toteaa valtuustoryhmän puheenjohtaja Urho Blom.

Lisätietojen antajat:

Urho Blom