Kokoomus muistaa Porkkalan palautusta Lepomäen johdolla – ja puhuu vapaudesta ja demokratiasta 30.1. klo 11.30

Porkkalan palautuksesta tulee tällä viikolla kuluneeksi tasan 65 vuotta. Kansanedustaja Elina Lepomäki ja Porvarillisen Työn Arkiston johtaja Riku Keski-Rauska keskustelevat aiheesta lauantaina 30.1. klo 11.30 Porkkalan muistomerkillä Espoon ja Kirkkonummen rajalla. Tapahtumaan ei voi osallistua paikan päällä, vaan se lähetetään näppärästi etänä kotisohville. Livelähetystä voi seurata Kokoomuksen Facebook-sivulla.

Lepomäki ja Keski-Rauska keskustelevat Porkkalasta kansallisen vapauden symbolina. Näkökulma on erityisesti siinä, miten vaikeistakin ajoista selvitään, kun suomalaiset uskovat itseensä ja vapauteen.

Lepomäki on kokoomuksen varapuheenjohtaja. Keski-Rauska on historiantutkija ja filosofian tohtori, joka on tutkinut erityisesti Suomen lähihistoriaa sekä suomettumista ja sen vastustajia. Hän on julkaissut kirjoja muun muassa Georg C. Ehrnroothista ja Ilkka Suomisesta.

Lähetys on osa koko Suomen käsittävää kokoomuksen virtuaalista kiertuetta. Samana päivänä Uudellamaalla piipahdetaan etäyhteyksillä myös Espoossa, Vantaalla, Nurmijärvellä, Mäntsälässä, Järvenpäässä, Hyvinkäällä ja Sipoossa.

29.8.2022

Uudenmaan Kokoomus nimesi ensimmäiset eduskuntavaaliehdokkaansa

Uudenmaan Kokoomuksen ylimääräinen piirikokous on nimennyt ensimmäiset ehdokkaat ensi kevään eduskun­ta­vaa­leihin. Sipoossa lauantaina 27.8. pidetyssä kokouksessa nimettiin yhteensä 19 ehdokasta.

8.8.2022

Kirkkonummen Kokoomuksen valtuustoryhmä järjestäytyi syyskaudelle 2022

Kirkkonummen Kokoomuksen valtuustoryhmä järjestäytyi sunnuntaina 7.8. Kirkkonummen kunnantalolla. Valtuustoryhmään kuuluu 12 valtuutettua ja varavaltuutetut. Valtuustoryhmä ja Kirkkonummen Kokoomus ry valitsivat

3.3.2022