KIRKKONUMMEN KOKOOMUS PUOLUSTAA VASTUULLISTA TALOUDENPITOA

Kirkkonummen Kokoomuksen valtuustoryhmä

Kirkkonummen Kokoomus ei missään vaiheessa ole ollut verojen korottamisen kannalla. Kunnanhallituksessa käydyn pitkän keskustelun lopputuloksena hallitus päätyi yksimieliseen esitykseen verotuksen kokonaisuudesta vuonna 2022, jota tänään osaltamme valtuustossa kannatimme.

Tällä hetkellä kysyntä tonteille on suurempaa kuin niiden tarjonta. Kokoomus haluaa edistää Kirkkonummen elinvoimaa ja houkutella kasvavaan kuntaan uusia veronmaksajia. Asemakaavoitettujen rakentamattomien tonttien verotus synnyttää osaltaan kannustimen rakentamiselle.

Virkamiesten alkuperäisessä esityksessä esitettiin yleisen kiinteistöveroprosentin korotusta, joka olisi kohdistunut Kirkkonummen kaikkiin kiinteistön omistajiin. Tänään valtuustossa päätetyn, asemakaavoitettujen rakentamattomien tonttien veroprosentin korotuksen katsottiin olevan vähäisin mahdollinen osakorotus kiinteistöverotuksen kokonaisuudessa.

”Kyseessä on vastuullista taloudenpitoa kannattavien ryhmien torjuntavoitto erittäin haastavassa taloustilanteessa, jossa mittavat investoinnit esimerkiksi kouluihin rasittavat kuntataloutta. Kirkkonummen talous on painumassa tänä ja ensi vuonna reilusti alijäämäiseksi. Politiikka on yhteisistä asioista sopimista, siksi kunnioitimme kunnanhallituksen saavuttamaa kompromissia”, Blom korostaa.

Lisätietojen antajat:

Urho Blom

Valtuustoryhmän puheenjohtaja

Anna Sahiluoma

Viestintävastaava

28.11.2022

Kokoomus on tyytyväinen saavutettuun budjettiratkaisuun

Kirkkonummen talousarvioneuvotteluissa 2023 saavutettiin valtuustoryhmien keskenneuvottelutulos. Neuvottelutulos annetaan kunnanhallituksen hyväksyttäväksi maanantain28.11. kokouksessa, josta esitys jatkaa joulukuun valtuustokäsittelyyn. Kokoomuksenvaltuustoryhmä on tyytyväinen

8.8.2022

Kirkkonummen Kokoomuksen valtuustoryhmä järjestäytyi syyskaudelle 2022

Kirkkonummen Kokoomuksen valtuustoryhmä järjestäytyi sunnuntaina 7.8. Kirkkonummen kunnantalolla. Valtuustoryhmään kuuluu 12 valtuutettua ja varavaltuutetut. Valtuustoryhmä ja Kirkkonummen Kokoomus ry valitsivat

13.12.2021