Kokoomus säilytti suurimman valtuus­to­ryhmän asemansa

Huolimatta tiukoista ja jännittävistä vaaleista, ja kentälle tulleista uusista pelaajista, säilytti Kokoomus suurimman valtuus­to­ryhmän asemansa Kirkkonummella. Puheenjohtaja Leena Virkki myöntää jännittäneensä tulosta, mutta kertoo olevansa hyvin helpottunut sekä suurimman valtuus­to­ryhmän aseman pitämiseen Kokoomuksen hallussa että kokoo­mu­seh­dok­kaiden yhteen hioutumiseen kampanjan edetessä. Virkki huomauttaa, että kahdella kilpailevalla puolueella oli valta­kun­nal­li­sesti tunnetut kansa­ne­dus­tajat kärkieh­dok­kainaan, mutta se sai aikaan hyvää taisteluhenkeä kokoo­mu­seh­dok­kaiden keskuudessa. “Välillä kuulee myös kerrottavan, että talous­po­liit­ti­silla teemoilla on vaikea vedota äänestäjiin, mutta tähän on selkeästi tullut muutos niin valta­kun­nal­li­sesti kuin paikal­li­ses­tikin.” toteaa Virkki. “Esimerkiksi isot investoinnit kunnassa ja veroprosentin nostopaineet ovat puhuttaneet äänestäjiä vaaliteltoilla sekä somessa.”

Kokoomuksen vaalipäällikkö Juha Oksanen toteaa sekä ehdokas­han­kinnan että kampanjoinnin olleen kaikille puolueille hieman haastavampaa ja kuluttavampaa korona­ti­lanteen vuoksi, kun sekä muiden ehdokkaiden että äänestäjien kasvotusten tapaaminen oli pitkään lähes mahdotonta. Oksasen mukaan kuitenkin kasvanut ehdokasmäärä ja runsas joukko tuoreita uusia kasvoja saivat lopulta hyvän draivin kokoomuksen kampanjaan, ja vaalien lopputulokseen voidaan olla tyytyväisiä. “Kirkkonummen Kokoomuksen menestys perustuu vahvaan erilaisten asian­tun­ti­joiden osaamiseen ehdokasjoukon keskuudessa, mikä sitten näkyi vaali­tu­lok­sessa. Äänet jakautuivat aika tasaisesti laajalle joukolle ehdokkaita. Pienin äänimäärä läpi päässeiden kokoo­mus­laisten joukossa oli 99, mikä on korkea kilpailijoihin verrattuna.” toteaa Oksanen.

Kokoomus lähtee hyvillä mielin suurimman valtuus­to­ryhmän asemasta rakentamaan seuraavaa nelivuo­tis­kautta kaikkien kuntalaisten etua ajatellen. Kokoomus on valmis hyvään ja rakentavaan yhteistyöhön muiden valtuus­to­ryhmien kanssa.

29.8.2022

Uudenmaan Kokoomus nimesi ensimmäiset eduskuntavaaliehdokkaansa

Uudenmaan Kokoomuksen ylimääräinen piirikokous on nimennyt ensimmäiset ehdokkaat ensi kevään eduskun­ta­vaa­leihin. Sipoossa lauantaina 27.8. pidetyssä kokouksessa nimettiin yhteensä 19 ehdokasta.

8.8.2022

Kirkkonummen Kokoomuksen valtuustoryhmä järjestäytyi syyskaudelle 2022

Kirkkonummen Kokoomuksen valtuustoryhmä järjestäytyi sunnuntaina 7.8. Kirkkonummen kunnantalolla. Valtuustoryhmään kuuluu 12 valtuutettua ja varavaltuutetut. Valtuustoryhmä ja Kirkkonummen Kokoomus ry valitsivat

3.3.2022