222 Leena Virkki

35-v., FM geologi, Gesterby

Olen Kirkkonummen kokoomuksen puheenjohtaja ja varavaltuutettu.

Sydämeni asioita ovat:

– Aito tasa-arvo ja sen tuominen mukaan päätöksentekoon — Kirkkonummen tulee olla hyvä paikka asua kaikille ihmisryhmille, ei vain joillekin. Päätöksenteossa meidän tulee ottaa huomioon eri ihmisryhmien tarpeet ja pyrkiä tekemään Kirkkonummesta turvallinen paikka asua ja taata sujuva arki kaikille ihmisryhmille riippumatta iästä, sukupuolesta, etnisestä taustasta tai seksuaalisesta suuntautumisesta.

– Päätökset perustuen tietoon — luonnontieteilijänä haluan, että päätöksenteon tukena on data, ei mutu. Päätöksenteon päämääränä tulee olla kaikkien kirkkonummelaisten etu, niin asukkaiden kuin yrittäjienkin.

– Kunnan kehittämisessä mukana ympäristönäkökulma — sinivihreä politiikka on hyvinvointia sekä ihmisille että luonnolle. Talouskasvu ja ympäristö eivät ole vastakkaisia asioita. Ymmärrän syvällisesti kuinka sekä luonnon omat että ihmisen aiheuttamat prosessit vaikuttavat elämäämme nyt ja tulevaisuudessa.

– Veto- ja pitovoimainen Kirkkonummi niin asukkaille kuin yrityksille — tarvitsemme lisää asujia, mutta Kirkkonummea tulee kehittää ja kaavoittaa unohtamatta vanhoja asukkaita. Uusia alueita kaavoittaessa ja rakentaessa meidän tulee pitää huoli, että viheryhteys säilyy myös vanhoilla asukkailla.

Ensimmäisellä valtuustokaudellani 2017-2021 olen toiminut jäsenenä rakennus- ja ympäristölautakunnassa sekä varajäsenenä yhdyskuntatekniikan lautakunnassa. Lisäksi olen Eteva kuntayhtyman ja Uudenmaan vammaispalvelut Oy:n hallitusten jäsen sekä Kehitysvammaliiton liittovaltuuston varajäsen. Olen kokoomuksen Uudenmaan piirin hallituksen jäsen sekä puoluevaltuuston varajäsen.

Olen kahden pienen lapsen äiti ja kilpailen muodostelmaluistelussa. Harrastan suunnistusta ja pelastuskoiratoimintaa länsigöötanmaanpystykorva Varpun kanssa. Olen intohimoinen käsityöharrastaja – ompelen, neulon ja teen hopeatöitä. Pidän valokuvaamisesta ja kuvankäsittelystä ja olen erityisen kiinnostunut koodaamisesta ja harrastellut sitä viime vuosina.

Tervetuloa seuraamaan sivuani Facebookissa!