Risto Konttinen

Olen Risto Konttinen, 66-vuotias veikkolalainen.  Asun vaimon kanssa kahdestaan ja molemmat nautimme ansaituista eläkepäivistä.  Minulla on taloushallinnon koulutus ja olen työskennellyt suurimman osan työurastani talous- ja hallintotehtävissä.

Olen toiminut myös yrittäjänä isännöinti- ja kiinteistönhoitoyhtiössä.  Viimeiset 10 työvuotta olin Espoon kaupungin palveluksessa.  Ensin vastasin 15.000 vuokra-asunnon vuokraustoiminnasta ja viimeiset 6 vuotta konserniyhtiön sisäisestä tarkastuksesta.

Eläkkeellä en ole jäänyt laakereilla lepäämään.  Kalenteri on täyttynyt vapaaehtoistyöstä lasten parissa ja potilasjärjestötyössä valtakunnallisesti.

Kirkkonummen kunnallispolitiikassa olen ollut mukana 10 vuotta.  Olen toiminut palvelutuotannon ja rakennuslautakunnassa ja nykyisin Kirkkonummen Veden johtokunnassa.  Kokoomuksen jäsen ollen ollut jo 50 vuotta.

Harrastuksia on monia.  Vapaa-ajan asunnolla Lohjan järven rannalla puuhastelu on hyvä vastapaino muulle työlle.  Talvisaikaan olen viime aikoina paneutunut sukututkimukseen.  Linnut ovat olleet harrastuskohteena pienestä pojasta alkaen ja tähän liittyvä luonnossa liikkuminen on hyödyllinen terveyden kannalta.  Joka puolella Kirkkonummea on luonto lähellä.

Koulutukseni ja laajan työkokemukseni luo hyvän pohjan toimia kunnallispolitiikassa ja valtuutettuna.  Siksi päätin asettua ehdokkaaksi.

Kirkkonummen kunnalla on suuria haasteita tulevina vuosina talouden ja kasvun aiheuttaman sopeutustarpeiden kanssa.  Meidän on tarkasti mietittävä investointeja.  Ennen lopullista päätöstä täytyy olla käytettävissä hyvät suunnitelmat ja laskelmat kustannuksista.  Jatkossa emme voi hyväksyä suuria ylityksiä.  Rakentamisen valvontaan on lisättävä resursseja.Peruspalvelut on taattava tasapuolisesti ympäri Kirkkonummea.  Valtuutettuna joutuu päättämään koko Kirkkonummen koskevia asioita, mutta Pohjois-Kirkkonummelaisena tulen valvomaan, että tätäkin aluetta kehitetään tasapuolisesti.

Kunnassa toimii monen alan kolmannen sektorin toimijoita, joiden tarjoamilla palveluilla Kirkkonummi voisi täydentää omia palveluitaan.  Järjestöjen avustukset täytyy palauttaa vähintään entiselle tasolle.

Kirkkonummen on kaavoitettava erilaiseen asumiseen soveltuvia tontteja, painopiste täytyy olla pientalo- ja omakotitonteissa.  Lisäksi kunnan täytyy varmistaa, että  yritystontteja on saatavilla.  Yritykset tuovat työtä ja veroeuroja kuntaan.