216 Vesa Tarkkanen

Olen 55-vuotias filosofian maisteri ja toimin tällä hetkellä lehtorina Haukilahden koulussa Espoossa. Perheeseeni kuuluu vaimo, tytär ja 2 koiraa. Asustelemme Neidonkalliossa Kirkkonummella. Harrastuksiani ovat mm. ulkoilu, agility koirien kanssa, retkeily ja kilpatanssi harrastajatasolla.

Ammatistani johtuen opetukseen liittyvät asiat ovat lähellä sydäntä, ja olenkin toiminut jo useamman vuoden ajan jäsenenä suomenkielisessä varhaiskasvatus- ja opetuslautakunnassa. Kunnan tiukasta taloustilanteesta huolimatta pyrin vaikuttamaan siihen, että opetus ja varhaiskasvatus pysyisivät edelleen hyvällä tasolla.

Liikun melko paljon luonnossa perheen ja koirien kanssa, siksi myös luonnonmonimuotoisuus on minulle tärkeää, ja siksi luontoarvot tulisi ottaa entistä enemmän huomioon kaavoituksessa.

Kirkkonummen talous on tiukalla ja siksi seuraavalla valtuustokaudella joudutaan todennäköisesti tekemään myös kipeitäkin päätöksiä. Olen niitäkin päätöksiä valmis tekemään, mikäli ne ovat mielestäni tarpeellisia ja perusteltuja.